Zuzana
Sceranková
Věci se zhmotňují a vzájemně se ovlivňují
BIO:
Zuzana
Sceranková (*1993) je absolventka scénografie Katedry alternativního a
loutkového divadla DAMU v Praze, věnující se divadlu na pomezí s
vizuálním uměním, instalací a tancem. V říjnu 2019 v úzkém tvůrčím týmu
s režisérem Jiřím Adámkem a dramaturgyní Klárou Hutečkovou vytvořila
inscenaci Oči v sloup ve Studiu hrdinů. V květnu 2019 vytvořila s
Natálií Rajnišovou v Prostoru39 vizuálně-pohybovou performanci Pustý
ostrov chrání 15.000 obyvatel s důrazem na extenzivní kostým. V září
2020 připravila ve spolupráci s Mikolášem Zikou scénografii k
představení Ztroskotání vzducholodi Italia v divadle Minor v režii
Jiřího Havelky. Na přelomu roku 2017/2018 se zúčastnila studijní stáže
na Justus-Liebig Universität na katedře choreografie a performance v
německém Giessenu pod vedením Bojany Kunst. Je zakládající členkou
nezávislé tvůrčí skupiny 8lidí, s níž v říjnu 2020 připravila inscenaci
La Moneda v divadle Alfréd ve dvoře. Skupina 8lidí byla oceněna
festivalem Next Wave jako Talent roku 2020.
O
INSTALACI: název: Čekání na Fénixe
Vcházíme do prostoru, ve kterém se na první pohled jeví všechno v pořádku. Vidíme štafle, prostírání, vysavač... Už na druhý pohled ale něco nehraje. Nacházíme se ve zkamenělém dějišti nějakého příběhu? Kamufláži nevšední situace za všední? Nebo naopak? „Líbí se mi představa, co by se stalo, kdyby k těmto objektům přišel člověk a měl si s nimi poradit. V tom mi to připadá blízké scénografii, která také provokuje herce k určitému jednání.“ Instalace reaguje na místo svého vzniku, na nejvyšší podlaží OC Dornych a jeho výraznou prostorovou charakteristiku – protipožární nástřik na stropě – již rozehrává/ promýšlí v několika rovinách. Zabývá se přitom myšlenkou péče o neživé objekty skrze paradoxní intervence do jejich povrchů. Péče, dotek, kontakt, povrch.